05.25

Vilken pangkväll. Buddha Lounge var en trevlig början. Syrran hade bokat bord till klockan 18 och vid den tiden slank 1 glas kallt vitt vin lätt ner efter en varm dag i parken och solen med Liza. Maten var väl kanske inte mästerligt god. Dem hade gjort det ganska lätt för sig men med tanke på att den var gratis nästinpå (2 glas vin eller 2 öl plus buffé för 100kr mellan 16-21 var fredag) så klagar jag definitivt inte. Och även efter klockan 21 när alla matgäster gått och jag och syrran satt ensamma kvar på nedanvåningens bar så fortsatte jag springa fram och plocka åt mig hummusfyllda pitabröds-trianglar. På bordet fanns även fetaost, oliver, kiksärts- och majssallad, vindolmar, klyftpotatis, pasta, grillade kycklingvingar, bröd, nån sorts stekt lökmix och en dressing med spenat som var smarrig. Som sagt inte direkt Michelinmat men mätt blev man och jag hade kunnat kränga hur mycket svarta oliver och fetaost som helst...

Efter att vi ätit så satte vi oss i baren och började snacka med bartendrarna (hur tusan säger man bartender i plural??) som var väldigt trevliga. Vi tog varsin cocktail och syrran såg till att vi fick gratis tillträdde till klubben som körde igång klockan 22. Så när baren på 2.a våningen öppnade så flyttade vi upp där. Vi hade spanat in de amerikanska DJ:arna tidigare och en av dem var verkligen inte fy skam och spanade glatt tillbaka. Men när vi satt i baren sen så insåg vi att 'Club Honey' inte direkt var vår grej. R'n'B och halvnakna brudar är inte min drömklubb. Så vi stack vidare.

Swing Inn hade gratis inträde mellan 22 och 23. Och fastän det är ett ställe med en medelålder på ca 45 så har jag och syrran ofta rätt ballt där av nån mysko anledning. Kanske för man vet att raggpotentialen är lika med noll så man spänner av och struntar helt i allt och alla. Igår blev verkligen en höjdare. Dels för att vi träffade syrrans helgalna vän H där. Sällan har jag skrattat så mycket! Killen har verkligen inte alla skruvar åtdragna. Och dels för att jag gjorde en ny trevlig bekantskap med K. En engelsktalande svart man som varit i Sverige i ca 6 veckor och som mot slutet av kvällen sa de magiska orden som jag bara älskar att höra. Kan inte få bättre komplimang än så. Han ansåg att jag var den osvenskaste han träffat hittills i Sverige. Att min öppenhet skiljde mig från mängden eftersom svenskar över lag inte verkade ha något intresse i att lära känna honom. Och jag kan ärligen säga att när han och jag dansade så var jag glad över att jag var på pickalurken och lätt kunde skaka av mig obehagskänslan jag fick av alla mörka och oförstående blickar jag dränktes i på dansgolvet. Folk hade lika bra kunnat ha "Hur fan kan en sån ung vit tjej dansa med en svart man??" skrivet i pannan! Upprörande! Men jag ignorerade det och dansade glatt vidare. För det är det roliga med Swing Inn - det är ofta dem spelar mycket bra housemusik. And me like house! And we ruled the dancefloor! ;)

När syrran vimsat bort sig till pianobaren med nån bekant från förr så fjantade jag och hennes vän H loss på dansgolvet. Jag sprang på honom på uteserveringen mot slutet av kvällen och vi begav oss ner för att dansa loss men just när vi kom ner så satte dem igång desperationslåtarna - d v s tryckarna. För dem som ännu inte hittat nån att gå hem med så är dessa 3 låtar signalen att 'nu har du ca 20 minuter på dig.. JAGA EN PARTNER DAMMIT!' Men jag är ingen fan av tryckare så vi tramsade istället. Slow-bugg hade man kunnat kalla det. Ibland är det kul att dansa s.k vuxendans, när man faktiskt håller tag i sin danspartner. Speciellt om man bara gör det på låtsas och på lek.

När Swing Inn stängde drog vi till H's vän en stund efter att kört runt ett tag och letat svartklubb. Men Mission var stängt och alla andra ställen var också dött hopp. Vi satt i hans lägenhet och babblade en stund men runt 5-tiden blev jag och syrran sura. Vi hade blivit lovade skjuts hem när vi var redo att gå men vid den tiden var alla för trötta för att röra på sig. Så vi klampade ut och hade turen att fånga en taxi som släppte av folk på gatan precis när vi kom ut. Att gå hem från Sofielund är en dum chansning. Det är ju inte Malmös trevligaste del.

Klockan 05.25 damp jag i säng med en skrikande huvudvärk. Vaknade idag 10.15 med än värre värk. Tror det var alla dumma cigg jag drog i mig igår. Men goa Quidy tog hand om mig och nu står han i köket och fixar frulle. Me likes frukost! ♥


Läs mer om
, , , , , ,

Kommentarer/Comments
Postat av: Sister

Tack för en helgäääälen kväll!

Love you.

2008-05-10 @ 17:06:29

Åsiktsfrihet här / Freedom of speech here:

Namn / Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt) / Email (not required):

URL - din Blogg / URL - your Blog:

Din Åsikt / Your Point of View:

Trackback