2008 - nattugglans år

Beställt ca 10 böcker på Stadbiblioteket att hämtas på torsdag. Imorgon ska jag skriva ut ca 100 sidor hos mamman, sånt som jag kopierat ur E-böcker på Internet-bibblan... och så börjar intervjusvaren trilla ner i min inbox, redo för sammanställning. Bildämnets historia och pedagogik... metodik... teorier... Att skriva C-uppsats är verkligen något att bita i. Speciellt när det är ca 3 veckor kvar bara och jag just ska börja skriva. Tur att jag jobbar som ett jihu under press. Kommer bli många sena nätter i majmånad. Nattugglan i mig suckar nöjt. Den har varit inlåst länge nog. Och jag som kämpat så hårt med att vrida dygnet så att den matchar resten av dagssländorna i staden. På något sätt känns det som om det är nu det börjar. 2008 hittills har vart mycket bra men nu lutar det åt än bättre. Sån fart och fläng att jag nästan blir yr när jag tänker på det. C-uppsats, Gaby kommer hit en helg från London, sen upp till Kalmar för att avsluta bildlärar-delen, nån dag senare avfärd till Kina för en månads hajk och bus och så jobb i Edinburgh på det och sen WHAM BAM - så fyller man 30 bast. Blir nog många sena nätter inte bara i maj utan en stor del av resten av 2008 också. Nattugglan i mig suckar nöjt. ♥

Pixiekatten klänger på mig... tror det betyder sovdags. :)


©M.P - Pixiekatten - sötast - linslus


Läs mer om
, , , , , , ,

Kommentarer/Comments
Postat av: Sister

Man får nog säga att 2008 blir resornas år också! Eller kanske inte. För dina senaste 3 år i alla fall, har varit likadana:))

Puss

2008-05-07 @ 08:27:24
Postat av: M!

Haha.. ja fast jag tror att du har rätt att t o m resandet är lite extra detta året.. 2 trippar till Eddan har ju inte hänt på länge.. även om den andra turen dit är 'strictly proffessional' - jobb jobb jobb! ;))

2008-05-07 @ 11:54:24

Åsiktsfrihet här / Freedom of speech here:

Namn / Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt) / Email (not required):

URL - din Blogg / URL - your Blog:

Din Åsikt / Your Point of View:

Trackback