1000 tankar - tills sömnen hyser allt till undermedvetenheten

Detta är en sån kväll när tankarna snurrar i skallen. Är sjukt (sorry syrran) trött och ska snart sova.. så ursäkta stavfelen om det blir några.. orkar inte ens ändra dem.. Skottland gjorde något med mig och det ser ut som om jag har hela helgen fullbokad - något som inte hänt på år och dar.. men jag har insett att nu - speciellt då värmen intagit landet - nu är tiden inne för att åter skratta och ha kul med de människor jag faktiskt har omkring mig.. isolationen har varit skön, jag ska inte förneka detta faktum.. men jag känner att min kokong är på väg att gå upp i limningen och även om det är samma jag som kommer ut rent utseendemässigt så är det på insidan jag har förändrats.. Jag vet vilka jag inte har ett social utbyte med så jag kommer hålla mig borta från dem.. milslångt.. men vid mina fötter ligger en stad varm under solens sken och man är fan dum om man fortsätter sitta inne nu! Ibland undrar jag om Edinburgh är det självklara valet för min utlandsflytt... kanske Spanien eller Italien eller nån annanstans där värmen håller liv i min glöd.. Men sen å andra sidan så var det Edinburgh med sin ståtlighet och prakt och skönhet som väckte mig ur mitt mentala slummer.. kan vandra de gatorna i timmar utan att få nog! Och så var det all mat som via min mun sprakade loss ett nytt intresse hos mig - att bättre undersöka Malmös utbud av restauranger.. På fredag ska jag o syrran till Buddha Lounge för Meze och 2 glas vin (endast 100pix) och det ska bli fint som fan. Har letat reda på en turkisk restaurant vid Triangeln - lunchbuffé för 49 och middagsbuffé för 79 - måste testa... snart!! Undra vad mer det finns... spanska..? italienska..? grekiska..? och det var superlängesen jag åt indiskt!! Mmmm.. yep hittills har 2008 blivit utnämnd till nattugglans och resornas år.. tror det ska få ännu en utmärkelse som matens år! Vill bara vara ute o äta o fika hela dagarna.. men neeej, man måste ju skriva c-uppsats ju. Finns inte plats för mnån uppsats i mitt liv just nu. Har ju precis vaknat ur mitt slummer - nu vill jag leva och inte sitta inne och skriva.. Men men.. måste man så måste man.. Får väl trösta mig med varmt Naanbröd, hummus och olivetapenade.. haah..♥

Hur ser ert 2008 ut??

Nu ska jag nanna!


©M.P -  Ecco Vino's Anti Pasti - guuuud vad jag älskar sån 'plockemat' - mmmmm!


Läs mer om
, , , , , , ,

Kommentarer/Comments

Åsiktsfrihet här / Freedom of speech here:

Namn / Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt) / Email (not required):

URL - din Blogg / URL - your Blog:

Din Åsikt / Your Point of View:

Trackback