China Baby!! (Part 2)


Sorry all non-swedes!
No English translation tonight. Me is too tired to think and it is only more China rantings anyway.. one week to go so me is getting so so so so excited! Next time I'll write for your eyes as well - word! ♥

En vecka kvar till avresa. Kändes så hemskt när jag fick avboka vårt hostel i Chengdu. Fick ett så ledset mail tillbaka från dem. De har nog förlorat större delen av sina gäster. Och vem vet - kanske nån vän eller familj också. Tragiskt att förlora en nära person men också att det hela påverkar dem så fruktansvärt ekonomiskt också.

För egen del känns det ok att inte åka dit nu, till Chengdu området. För jätteBuddhan i Leshan var en av mina höjdpunkter men nu sparas den till en annan resa någon gång i framtiden - hahaha.. jag tar för givet att jag kommer älska Kina och vilja åka dit igen. Det känns också ok för att jag kom på hur sjukt ego man är som västerlänning. Som om den största olyckan inte var alla som dog och allt som raserades - utan att jag inte fick se Buddhans 7m långa öron. *Suck* Skämdes som fan. Nu är jag glad för att jag minsann har lite självrannsakan i vart fall.


Planeringskommittén i full gång! Jisses vad jag längtar!!!!

Ska sova nu. En viss systeryster ringde visst och väckte mig klockan 8 imorse. Men det var ett spännande besök på sjukan. Brandlarm och allt. Hela byggnaden utrymmdes. Tur det var falskt alarm annars kanske man hade fått hugga i och hjälpa att få ut folk som inte kunde själv. Som typ nån sövd stackare på operationsbordet. Ja inte tur för att jag inte pallade hjälpa utan såklart för att det hade varit drygt för sjukhuspersonalen och de inlagda!

Sov sött vem som nu läser... ♥


Tags: , , , , , ,

Kommentarer/Comments

Åsiktsfrihet här / Freedom of speech here:

Namn / Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt) / Email (not required):

URL - din Blogg / URL - your Blog:

Din Åsikt / Your Point of View:

Trackback