Efterskalv

Över 40,000 döda i Kina. Helt ofattbart hemskt. Man börjar tänka efter en aning. Om ca 4 veckor sticker ju jag och Maria dit. Läste att efterskalv kan komma upp till 3 veckor efter en jordbävning. Hoppas att vi klarar oss. Vår resrutt får vi nog lägga om eftersom epicentret av skalven inte var långt ifrån Chengdu. Där hade vi tänkt tillbringa nästan en vecka. Inte bara i staden utan i området runtomkring. Men på vissa platser finns inget kvar. Bara bråte. Man kan knappt fatta hur hemskt det måste vara. Att begravas under väggarna och taket på ett fallande hus. 7.9 mätte jordbävningen och inträffade mitt på dagen när barn och vuxna är separerade från varandra. Fruktansvärt!


Pic source: http://news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/7395496

Ska gå och sova nu. Upp tidigt imorgon och skriva uppsats. Det var kul att läsa all litteratur men att skriva är så trist. Hatar det vetenskapliga språket - så långt ifrån mig man kan komma. Men det är bara att bita ihop. Det måste ju göras. Svar från Malmö Högskola idag. Det går att tillgodoräkna på Mediautbildningen också. Hoppas jag kommer in på den hellre än engelskan. Medialärare känns roligare och går mer i hand med det jag läser nu. Fast engelskan är mitt säkra kort vad gäller jobb. Hur det än blir så blir det bra. Och kommer jag inte in så stannar jag kvar ett tag extra i Eddan och jobbar, har ju inte bokat returbiljetten ännu, hehe.. ;))

God Natt!


Tags:
, , , , , , ,

Kommentarer/Comments
Postat av: Sister

Ni får lägga om resrutten totalt... Så långt ifrån dom olycksdrabbade områdena som möjligt!

2008-05-15 @ 02:00:44

Åsiktsfrihet här / Freedom of speech here:

Namn / Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt) / Email (not required):

URL - din Blogg / URL - your Blog:

Din Åsikt / Your Point of View:

Trackback