Hair Matters! (Det hänger på håret!)

För svenskt inlägg - skrolla ner!

Me me me!
It is safe to say I have spent the last hour giggling. I ended up at some site where one can goof around with celebrity hair cuts. And since me and sis had a conversation not that long ago about wheather being blonde would suit me or not, well of course I had to try it out. The thought of me in blonde poodle locks made me ignore everything else I had planned for this morning. The library can wait and so can the post office where I'm supposed to pick up the trainticket Stooie sent me.

It wasn't that easy to make it look real. Specially since all Hollywood stars seem to have jaw bones twice as broad as mine. But with some Photoshop magic it looks ok. For the results - scroll down the page. ♥

Hur tusan jag hamnade på Veckorevyns hemsida kan jag ärligt talat inte svara på. Det sista stället i världen jag är och läser men på ett eller annat sätt så sprang jag på denna tokighet. Att leka med kändisfrisyrer. Hade det inte varit för det faktum att jag och syrran förra veckan diskuterade huruvida blont hår skulle klä mig eller inte så hade jag nog inte ens tänkt tanken att testa det. Men nu var jag ju tvungen. För inte bara fanns blont hår utan även i pudelformat. Och minsann om det inte fick mig att spendera senaste timmen i fullt fniss. Hur kul some helst med virtuell make-over. Så kul att både bibblan och posten fått vänta.

Dessa 4 foton använde jag/
The original 4 pics of me:


©M.P


Resultatet/
The result:
©M.P

Nu är det dags att göra lite nytta, och framför allt vill jag ut i solen. ♥


Tags:
, , , , ,

Kommentarer/Comments
Postat av: Sister

Jävlar, vad snygg du är i vissa av frisyrerna! En riktig stjärna!

2008-05-28 @ 20:36:43

Åsiktsfrihet här / Freedom of speech here:

Namn / Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt) / Email (not required):

URL - din Blogg / URL - your Blog:

Din Åsikt / Your Point of View:

Trackback