Orkar inte mer!

Varit uppe sen 8 imorse - skrivit skrivit skrivit skrivit skrivit - mötte syrran på Caroli kl 16.30 för lite go och nyttig buffé på ToMaten - hemma igen vid 19tiden - och sen dess har jag skrivit skrivit skrivit skrivit skrivit skrivit och skrivit lite till...

...orkar inte mer nu... ska upp tidigt igen imorgon och skriva lite mer... sen maila iväg det till min lärare... sedan: HELG!!

Trots gnället (mest p g a ryggvärk av all tid framför datorn) så finner jag ändå arbetet med c-uppsatsen himla givande. Har lärt mig grymt mycket och många bitar har fallit på plats - sådant som varit aningens oklart under bildlärar-utbildningens gång - som typ vem tusan alla pedagoger och teoretiker är och vilken roll de egentligen haft. Pusslet känns bra mycket mer färdigt nu än tidigare vilket för min egen del räknas högt! För även om examinatorn är en riktig ord-Hitler och inte kommer ge mig VG för att mitt språk inte är tillräckligt vetenskapligt så har den personliga vinningen varit hög och för mig betyder det mycket mer än ett betyg. Plus att jag funnit en ny idol - en kvinna som spelade stor roll för bildämnet i Storbritannien. Nytänkande var hon så det sprakade om det. Körde sitt race och vann mycket till slut. Säkert inte lätt för en kvinna på tidigt 1900-tal - i England - inom konstvärlden - och skolvärlden! I give to you, Marion Richardson.

God natt!


SOURCE: http://www.biad.uce.ac.uk/research/archives/images/headers/marionnewsHeader.jpg


Tags: , , , , , , , ,

Kommentarer/Comments

Åsiktsfrihet här / Freedom of speech here:

Namn / Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt) / Email (not required):

URL - din Blogg / URL - your Blog:

Din Åsikt / Your Point of View:

Trackback