Lägesrapport från kära Eddan

Japp då var man här igen. Anlände igår eftermiddag och det var rätt in i smeten med en gång. Dot, Ewen och Ewen Jr hämtade upp mig på Waverly station och vi gick till svenskägda Pearce Bar för en liten reunion-öl. På vägen sprang vi på Craig som kom vaggandes på väg hem från lördagnattens efterfest. Vissa saker förändras aldrig. Efteråt gjorde jag och Dot en räd inne på Tesco. En flaska Marlborough Sauvignon Blanc, brie, potato scones och Müllers Corner Yoghurt. Layla dök upp efter en stund och vi babblade bort nån timme innan vi mötte upp Jess, Norman och en annan snubbe för en underbar Melon Mai Tai på Villager och sen klockan 20.15 var det middag på Outsider. Cirka 5 flaskor vin senare och med mätta och belåtna magar, fyllda med pilgrimsmusslor, svärdfisk, anka och allt vad nu folk åt, så bad vi om notan och med den fick vi en flaska Champagne gratis av Paul som en liten välkommen tillbaka present till mig - mycket uppskattat. Den blev ett perfekt avslut på en perfekt middag som följdes av mer Champagne på kära gamla Maison Bleue. Mycket skum känsla att va tillbaka där efter så lång tid. Tänk så mycket tid jag lagt ner på det stället. Ibland 65-70 timmar i veckan... Jag sitter fortfarande i väggarna på restaurangen för när Layla berättade för de andra att jag skulle jobba där i sommar fick några ett sting av rädsla i ögonen - the return of hot Hitler... kunde bara skratta och ta mitt skämtsamma öknamn på skoj - antar att jag gjort mig förtjänt av det på sätt och vis... vet att jag kunde va jävlig ibland... Gårdagen avslutades iallafall med dans på Cabaret Voltaire och sen efterfest hos Paul från Outsider... Klockan 6.15 var det två mycket trötta flickor som kom insnubblande och däckade i Dots gigantiska säng. Så ska en återkomst gå till! Med buller och brak!

Ikväll jobbar Dot och jag ska bara ta det lugnt. Kanske gå ner till Odeon och se en film. Bio är ett billigt och bra nöje här. Ska dock börja med att ta en dusch och sen en promenad. Till skillnad från Manchester som va blåsigt och regnigt som in i norden så lyser solen här i Eddan. Härligt.

Avslutar inlägget med lite bilder från Manchester, någraav dem speciellt tillägnade kära syster yster. ♥

image149image150
Grön ale - va ju bara tvungen att testa!

image151image152
Senare - en Kopparbergs päroncider på Dry Bar

image153
Manchester Museum efterlyser detta medlemskort till sin utställning om staden.


Läs mer om
, , , , ,

Kommentarer/Comments
Postat av: Sister

Åhhh! Jag blir helt lycklig när jag ser bilderna! Haha! Grön ale... Hur smakade det?
Love you

2008-04-21 @ 16:52:37
Postat av: M!

Haha.. kan riktigt se ditt fån-smil framför mig. ;))
Dry Bar var inte lättaste stället att hitta på den där gatan kan jag tala om. Just typiskt att de väljer att inte ha namnet på baren synligt från gatan. Vi gissade oss till att det var där efter att ha gått förbi 3ggr.. och innanför dörren stod Dry 201 skylten.. hehe..

Grön ale smakade.. well.. ale kort o gott.. :) Gott men kändes ändå knäppt att dricka. Lika förvånad efter var klunk att de bara smakade öl... ;)

2008-04-21 @ 17:27:33

Åsiktsfrihet här / Freedom of speech here:

Namn / Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt) / Email (not required):

URL - din Blogg / URL - your Blog:

Din Åsikt / Your Point of View:

Trackback