Mitt Japanska kök

Står mitt i förberedelserna till en riktig japansk feast!! Gick förbi Sillastryparn på Möllan på väg hem från Synoptik och kunde bara inte säga nej till färsk fisk (och så va ju fiskkillen riktigt yummy han också). Sen ligger ju den asiatiska mataffären bara runt hörnan från fiskaren och det var slutet för den lilla motståndskraften jag hade. Så baserat på vad som var färskaste fisken för dagen så består menyn av laxnigiri och pilgrimmsmussel-sashimi, färsk mjuk tofu med soja och krossad gullök men också inari-zushi, d v s mina älskade friterade tofupåsar som man fyller med ris. Tänkte också göra makirullar med räkor och avokado vilket är första gången så det ska bli spännande. Och sist men inte minst lite sött till efterrätt - datemaki - som är rullar av en väldigt söt omelett, typ. Damn it, blir hungrig bara av att skiva om det. Och såklart får jag ett ton nostalgi i maggropen. Men om man inte kan ta sig till Japan så får Japan komma till en själv.. Så ikväll blir det japansk afton i detta Malmöhem. Kanske ska slå på stort och även öppna min sake.. maybe baby..

Och som om saker inte kunde bli trevligare så har jag fått fram mina gamla Groove Armada skivor. Helt underbart!

Måste dela med mig, enjoy:





image23image24
image25image26
Aaahh... nostalgitripp.. Japan 2005..



Läs även andra bloggares åsikter om
, , , , , , , ,


Kommentarer/Comments

Åsiktsfrihet här / Freedom of speech here:

Namn / Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt) / Email (not required):

URL - din Blogg / URL - your Blog:

Din Åsikt / Your Point of View:

Trackback